Baza owocowa 2018-11-09T18:53:50+00:00

Baza owocowa

Lifeberry to witaminy i minerały których potrzebuje Twój organizm

Borówka

Owoce borówki amerykańskiej mają bardzo wysokie wartości odżywcze, a także właściwości wspomagające prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Owoce te bogate są w witaminy A, B, C, E, PP, a także cynk, potas, selen, miedź, magnez, żelazo, wapń, kwas foliowy, jak również bardzo dużą ilość antyoksydantów, antocyjanów, lawonoidów. Poprzez występowanie wszystkich tych witamin i związków walory zdrowotne soku przecierowego o smoku borówki są niezaprzeczalne. Owoce borówki dzięki swoim drogocennym składnikom regulują wiele procesów w naszym organizmie przez co poprawiają naszą kondycję zdrowotną jak i samopoczucie. Regularne ich spożywania reguluje nasze zapotrzebowanie w witaminy i minerały.

Brusznica

Borówka brusznica zwana także borówką czerwoną jest źródłem wielu witamin i minerałów. Zawiera takie witaminy jak: B1, B2, C, PP, antocyjany, garbniki, kwasy organiczne, glikozydy. Owoce brusznicy dzięki zawartości odpowiednich witamin i minerałów są bardzo wartościowym środkiem dietetycznym. jadanie świeżych owoców zawierających dość duże ilości witaminy C, karotenoidów, garbników, antocyjanów, flawonoidów i soli mineralnych zaleca się przy niedokrwistości.

Czarna porzeczka

Czarne porzeczki zawierają witaminy : C, B1, B2, B6, B9, D, PP, A, E, K, pektyny, garbniki beta-karoten, żelazo, potas, wapń, magnez, miedź, fosfor, sód, cynk, kwasy organiczne, luteinę, kwas foliowy i flawonoidy. Owoce są bogatym źródłem antyoksydantów i antocyjanów. 100g czarnych porzeczek pokrywa prawie 260% dziennego zapotrzebowania organizmu na witaminę C (5 razy więcej niż w cytryna).W medycynie ludowej owoce czarnej porzeczki stosowano jako lek na trudno gojące się rany, wrzody i ukąszenia owadów, a także stany zapalne jamy ustnej, anginę, reumatyzm, nadciśnienie, arteriosklerozę, niedokrwistość, biegunkę i kamicę nerkową a to wszystko dzięki bardzo bogatej ilości witamin i minerałów w niej występujących. Obecnie ekstrakt zawierający tak bogatą mieszaninę witamin zawartych w czarnej porzeczce jest stosowany pomocniczo w leczeniu miażdżycy oraz jako środek wzmacniający.

Malina

Maliny są źródłem witaminy C, beta-karotenu, witamin E, B1, B2, B6, potasu, wapnia, fosforu, kwasów organicznych, antyoksydantów i flawonoidów. Zawarte w niej witaminy i minerały znacząco zwiększają odporność, chronią przed infekcjami. Łagodzą biegunki i niestrawność. Mają działanie moczopędne, pomagają przy chorobach stawów. Regularne spożywanie malin sprzyjają utrzymaniu zdrowej skóry, kości i zębów a to wszystko dzięki bogatej gamie witamin i minerałów w nich występujących.

Wiśnia

Wiśnie posiadają wiele właściwości odżywczych, mimo że w ok. 82 proc. składają się z wody. Pozostałe 18 proc. to skarbnica witamin, minerałów, przeciwutleniaczy występujące w nich witaminy i związki to witamina C, błonnik, potas, i inne cenne składniki odżywcze. Jednak ceni się je nie tylko ze względu na ich prozdrowotne właściwości. Wiśnie urzekają swoim oryginalnym smakiem, ale tylko te, które rosną w Polsce. W naszym kraju różnica temperatur między nocą i dniem jest tak duża, że wiśnie w dzień nabierają słodyczy od słońca, a w nocy kwasowości Dlatego mają pyszny kwaskowo-słodki smak, w przeciwieństwie do wiśni hiszpańskich czy włoskich.

Śliwka

Owoce śliwki mają wiele cennych właściwości. Dzięki olbrzymiej ilości występujących w niej witamin i minerałów takich jak : witamina C, B6, A, E K, Ryboflawina, Niacyna, Tiamina, Kwas foliowy oraz minerałom : Wapń, Żelazo, Magnez, Fosfor, Potas, Sód oraz Cynk regulują trawienie, chronią przed wolnymi rodnikami, a nawet poprawiają humor. Zawarte w śliwkach składniki poprawiają apetyt i działają korzystnie na trawienie. Zapobiegają zaparciom, a tym samym zmniejszają zagrożenie chorób jelita grubego. Dobroczynne właściwości śliwek uznają nawet lekarze, stosując wyciąg z tych owoców wykorzystując go do produkcji leków, wchodzą m.in. w skład wielu preparatów przeciw zaparciom.

Jabłko

Anglicy mawiają: zjedz jedno jabłko dziennie, a lekarz nie będzie ci wcale potrzebny. Nasi dietetycy zalecają zjedzenie przynajmniej dwóch jabłek
w ciągu dnia – rano dla urody, a wieczorem dla dobrego zdrowia. Obecnie wartości odżywcze i prozdrowotne oraz zastosowanie prozdrowotne polskich jabłek jest doceniane w wielu innych krajach, ponieważ Polska jest jednym z głównych producentów tych owoców na świecie. Jabłko to niewątpliwie skarbnica wielu witamin. Owoc ten to źródło witaminy C, E, K, witaminy z grupy B (kwas foliowy, tiamina, niacyna, ryboflawina) oraz beta-karoten (prowitamina witaminy. A). Każda z tych witamin ma bez wątpienia pozytywny wpływ na nasze zdrowie, nasza odporność i w wielu przypadkach w konsekwencji ogólne samopoczucie. W jabłkach ponadto kryją się takie cenne dla naszego zdrowia minerały jak: wapń, żelazo, magnez, sód, potas, fosfor oraz cynk.

Truskawka

Truskawki są doskonałym źródłem witaminy C, zawierają beta-karoten i witaminy z grupy B, żelazo, wapń, potas, magnez. Zawierają dużo błonnika, w tym rozpuszczalnego, czyli pektyny, oraz bromelinę – enzym rozkładający białka. Bromelina poprawia trawienie i przemianę materii, wspomaga usuwanie toksyn, ma też działanie przeciwzapalne – pomaga leczyć zapalenie zatok i żył oraz urazy sportowców. Truskawki a dokładnie zawarte w nich witaminy i minerały mają działanie krwiotwórcze, wzmacniają organizm. Poleca się je chorym na wątrobę, nerki, reumatyzm.

Winogrono

Winogrona zawierają witaminy takie jak: B1, B2, B6, C, E, jak również minerały: sód, potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo, jod; są źródłem polifenoli (najwięcej w ciemnych winogronach), które pozytywnie wpływają na organizm (są to kwasy fenolowe, barwniki antocyjanowe,związki flawonoidowe). Polifenole mają działanie antyoksydacyjne (przeciwzapalne), a także przeciwnowotworowe. Uwalniają z organizmu wolne rodniki, a co za tym idzie, spowalniają procesy starzenia. Winogrona zawierają rewastol, który nasila proces rozpadu tkanki tłuszczowej. Owoce winogron poprzez zawarte w nich witaminy i minerały chronią narządy przed zespołem metabolicznym.

Żurawina

Owoce żurawiny zawierają: witaminy B1, B2, B6, C, E, a także karoten, sód, potas, fosfor, wapń, magnez, jod, żelazo, flawonoidy. Wiele z wymienionych witamin i związków mają działanie antybakteryjne i przeciwgrzybiczne, dlatego powinno się dbać o odpowiednią ilość tych związków w organizmie i spożywać przy różnych infekcjach jako wspomaganie leczenia, a także jako skuteczną profilaktykę. W znaczącym stopniu przeciwdziałają rozwojowi bakterii powodujących choroby dziąseł, przyzębia. Składniki zawarte w soku żurawinowym znacząco podnoszą poziom przeciwutleniaczy zapobiegającym chorobom nowotworowym.

Jeżyna

Owoce Jeżyn bogate są w wiele witamin takich jak: A, B6,C, E, K, kwas foliowy, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód cynk. Owoce jeżyny zawierają silne antyoksydanty będące inhibitorami substancji rakotwórczych. Antyoksydanty stanowią jeden z głównych elementów diety antynowotworowej są również bogatym źródłem błonnika. Owoce jeżyn poprzez zawarte w nich witaminy i minerały łagodzą objawy PMS i menopauzy. Jeżyny zawierają najwięcej witaminy E (czyli witaminy. młodości) spośród wszystkich owoców leśnych. Zawarte antyoksydanty skutecznie spowalniają proces starzenia się skóry.

Banan

Banany są owocami zawierającymi wiele składników mineralnych, a także licznych witamin takich jak: A, C, E, K, a także te z grupy B. Są źródłem potasu, błonnika, magnezu i wapnia. Jeden banan ważący ok. 100g zawiera aż 358 mg potasu (dla porównania, słynące z wysokiej zawartości potasu pomidory w 100g zawierają go 237mg).

Agrest

Agrest jest jednym z owoców o najwyższej zawartości luteiny. Dostarcza potas, sód, wapń, magnez, fosfor, żelazo, witaminy A, B6, C, E, kwas foliowy. Agrest jest bogaty w substancje o działaniu alkalizującym i pomaga utrzymać równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. Minerały i witaminy zawarte w agreście wykorzystywane są w zapobiegania i leczeniu nadciśnienia, miażdżycy tętnic, a także innych chorób układu sercowo-naczyniowego.

Kiwi

Kiwi stanowi bogate źródło witaminy C, A, B1, B2, E, PP, potasu, magnezu, wapnia, żelaza, fosforu i sodu. Zawiera seratoninę – związek uczestniczący w procesie regulacji snu, jak również mający działanie antydepresyjne. Pozytywnie wpływa na perystaltykę jelit. Łagodzi objawy astmy, a także duszności, kaszlu i kataru. Chroni wzrok przed jaskrą i progresją zwyrodnienia plamki żółtej.

Ananas

Ananasy zawierają cukry, błonnik, potas magnez, wapń, fosfor, żelazo, cynk, miedź, mangan, witaminy: A, B1, B2, B6, PP, C, antyoksydanty, kwas foliowy oraz bromelainę, która ma zastosowanie w leczeniu wielu chorób i wspomaga procesy trawienne. Dzięki zawartości błonnika ananas jest doskonały przy odchudzaniu. Błonnik wspomaga procesy trawienne, usuwa toksyczne produkty przemiany materii, dzięki niemu mamy uczucie sytości. Zawarty w ananasach mangan ułatwia przyswajanie wapnia z pożywienia i wbudowywanie go w kości.


Źródło danych:
USDA National Nutrient Database for Standard Referenc

Regularne picie soku przecierowego Lifeberry korzystnie wpłynie na Twój organizm.