Kontakt

  • Lifeberry | Facebook
  • Lifeberry | Youtube
  • Lifeberry | Instagram

CEO

Agnieszka Legucka

aga.l@lifeberry.pl

+48 603 492 291

Kierownik Biura

Patrycja Kępka

patrycja.kepka@lifeberry.pl

+48 730 017 815

Dyrektor Handlowy

Rafał Kowalski

rafal.kowalski@lifeberry.pl

+48 883 775 924

Głudna 29, 05-620 Błędów

NIP: 797-171-05-87

Nr konta:

21 9291 0001 0071 9191 3000 0010

Jesteś naszym

Gościem

CEO

Arkadiusz Legucki

info@lifeberry.pl

+48 602 600 911

Kierownik Produkcji

Mariusz Supera

mariusz.supera@lifeberry.pl

+48 730 017 815

Szukaj
  • Dietetyk Dawid Szajrych

Dlaczego warto jeść owoce lub pić ich odpowiedniki czyli soki przecierowe Lifeberry cz. 2

Aktualizacja: 9 gru 2019

Poprzednią część zakończyliśmy na punkcie 3 a zatem kontynuujemy ....


4. Paradoks owoców – odchudzanie.

Wiele osób może postawić sobie następujące pytanie: a co z cukrami zawartymi w owocach? Przecież cukier jest niezdrowy.

Cukier (ten z cukiernicy produkowanych z buraków cukrowych, czy trzciny cukrowej) to sacharoza, która składa się z cząsteczki glukozy i fruktozy. Zjadając, czy wypijając sacharozę niemal od razu rozkładamy ją właśnie do glukozy i fruktozy. Cukrami zawartymi w owocach są również glukoza i fruktoza. Czy można zatem przyjąć, że skoro to te same cukry, to niezależnie, czy zjemy 10 g cukru białego i około 200 g truskawek to wyjdzie na to samo??

Myślę, że jednak każdy przyzna, że nie.


Po pierwsze

Zjadając 10 g cukru na pewno się nie najemy, zjadając ekwiwalent w postaci truskawek (200 g to około 10 g cukru) poczujemy, że coś zjedliśmy. Już wcześniej wspominałem o tym, że owoce bardzo dobrze mogą wpływać na kontrolę apetytu.


Po drugie.

Ze względu na niski indeks oraz ładunek glikemiczny owoców oraz wysoką zawartość błonnika nie uświadczymy po owocach tak dużych skoków cukru, jak w przypadku wypicia np. napoju słodzonego cukrem.

Po trzecie.

Owoce poza cukrami dostarczają witamin, minerałów i antyoksydantów. Z pewnością przyczyniają się do lepszego zbilansowania naszej codziennej diety.

Warto wspomnieć również o pewnym badaniu, gdzie u 131 osób wprowadzona dietę niskokaloryczną. Część osób była na diecie z niską podażą fruktozy (w tym owoców), a część spożywała duże ilości fruktozy właśnie z owoców. Efekty? Po 6 tygodniach osoby z grupy wysokoowocowej straciły więcej na wadze o niemal 1,5 kg.

Po czwarte

Jedząc owoce łatwiej o nieprzybieranie na wadze. Dla osób nie przestrzegających restrykcyjnej diety z wyliczonym spożyciem kalorii, owoce mogą być cennym orężem w kierunku utrzymania zdrowia i szczupłej sylwetki.


13 wyświetlenia